Hunger Strike by Female Political Prisoners Pays Off| Head of Evin’s Female Ward Replaced

The Hunger Strike by Female Political Prisoners at Evin Pays Off |Head of Female Ward & All Prison Guards Replaced

In a reaction to the hunger strike by 9 female political prisoners behind bars at Evin’s female ward protesting the recent insulting raid by prison authorities, Iran’s Judiciary has transferred the head of Evin prison’s female ward and all prison officials and prison guards working at this ward to Gharchak prison in Varamin.

It has been reported that Abdolhamidi, the former head of the female ward has been replaced by an individual by the name of Rezvan, previously responsible for the female ward at Gohardasht [Rajai Shahr] prison.

Hopefully the changes in prison management and personnel have been made in an effort to comply with the rights of prisoners moving forward.

Source: Kaleme http://www.kaleme.com/1391/08/21/klm-119494/

یکشنبه, ۲۱ آبان, ۱۳۹۱

چکیده :پس از اعتصاب غذای نه تن از زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین در اعتراض به برخورد توهین آمیز ماموران زندان، مسئولان قضایی در واکنش به این اعتراض کل نگهبان ها، مسئولین و رئیس بند زنان زندان اوین به زندان قرچک منتقل کردند….

به دنبال اعتراض زندانیان سیاسی زن محبوس در زندان اوین به برخورد توهین آمیز ماموران زندان، با مساعدت مسئولان کل نگهبان ها، مسئولین و رئیس بند زنان زندان اوین به زندان قرچک منتقل شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، پس از اعتراض زندانیان سیاسی و اعتصاب غذای تعدادی از آنان که به برخورد توهین آمیز ماموران زندان اعتراض داشتند، مسئولان مربوطه در واکنش به این اعتراض همه ی نگهبان ها، مسئولین و رئیس بند زنان زندان اوین به زندان قرچک منتقل کردند.

بر اساس این گزارش به جای عبدالحمیدی، رئیس قبلی بند زنان، فردی به نام رضوان که پیش از این مسئول بند زنان زندان گوهر دشت بوده به زندان اوین منتقل شده است.

پیش از این گروهی از زندانیان سیاسی زن در اعتراض به رفتار غیر انسانی ماموران زندان اوین دست به اعتصاب غذا زده و پس از چند روز در پی وعده مسئولان زندان برای پیگیری موضوع و برخورد با خاطیان، به اعتصاب خود پایان دادند.

بر اساس این گزارش اعتصاب غذای تعدادی از زندانیان بند زنان اوین پس از آن صورت گرفت که ماموران زن یگان حفاظت زندان اوین به این بند هجوم آوردند و با خشونت و تندی به جست و جوی بند و تفتیش بدنی زندانیان حاضر در آن پرداختند؛ آن هم با رفتاری که در نامه ۳۳ زندانی این بند به رئیس زندان، وحشیانه و مصداق بارز تعرض و هتک حرمت توصیف شده است.

با این وصف می توان امیدوار بود که مسئولان به نیت اصلاح مدیریت زندان زنان و بهینه کردن امور و رعایت حقوق زندانیان در آینده دست به این تغییرات زده اند

About banooyesabz

Translator for Iran's Green Movement View all posts by banooyesabz

One response to “Hunger Strike by Female Political Prisoners Pays Off| Head of Evin’s Female Ward Replaced

Leave a comment